1. Головна
  2. /
  3. ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ

ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ


   У  Бериславському опорному закладі «Академічний ліцей» 18 квітня у дистанційному форматі відбулося засідання  команди психолого-педагогічного супроводу учня 2-Б класу з особливими потребами. Інклюзивне навчання організовано з метою реалізації права дитини з особливими освітніми потребами на освіту. На засіданні команди обговорено і представлено  розроблену  індивідуальну програму розвитку учня та  індивідуальний навчальний план.  У співпраці усіх членів команди: адміністрації закладу, вчителів, корекційних педагогів, батьків та фахівців Бериславського інклюзивно-ресурсного центру рекомендовано до схвалення  педагогічною радою закладу  ІПР та ІНП учня з ООП, сплановано подальшу роботу по організації інклюзивного навчання для учня, висловлено поради та побажання.


Відповідно до наказу по закладу « Про організацію інклюзивного навчання учнів  з особливими освітніми потребами Бериславського опорного закладу «Академічний ліцей»» проведено 16 квітня засідання команд психолого-педагогічного супроводу учнів з особливими потребами. Для учнів з ООП,  що прибули до 5-А класу і  7- Б класу,  організовано інклюзивне навчання з метою реалізації права дитини з особливими освітніми потребами на освіту. На засіданні команд обговорено і представлено  розроблені  індивідуальні програми розвитку учнів та  індивідуальні навчальні плани.  У співпраці усіх членів команди: адміністрації закладу, вчителів, корекційних педагогів, батьків рекомендовано до схвалення  педагогічною радою закладу  ІПР та ІНП учнів з ООП.


Особливою складовою освітнього процесу є організація інклюзивного навчання у закладі. 4 січня відбулося планове засідання команд психолого – педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами  в  Бериславському опорному закладі повної загальної середньої освіти.              У співпраці з працівниками Бериславського інклюзивно – ресурсного центру адміністрація закладу, вчителі початкових класів, вчителі основної школи, асистенти вчителів, корекційні педагоги долучилися до обговорення та аналізу ефективності індивідуальних програм розвитку щодо  адаптації чи модифікації  навчальних програм, зосередили увагу на  досягненнях та труднощах  учнів з ООП у  І семестрі 2023-2024н.р.

Зазначалось, що забезпечується особистісно орієнтований підхід до організації інклюзивного навчання, враховуючи особливі освітні потреби таких учнів.

      Команди психолого – педагогічного супроводу у своїй діяльності керуються вимогами щодо вирішення концептуальних теоретичних і організаційних питань інклюзивної освіти дітей з особливими потребами.

Визначено основні напрямки діяльності на наступний навчальний семестр.


14 вересня 2023 року в Бериславському ОЗПЗСО відбулося перше засідання команд психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами. Команди супроводу працювали відповідно порядку денного. Особливу увагу приділили на затвердження індивідуальних програм розвитку дітей з ООП та надання корекційно – розвиткових послуг. У співпраці з фахівцями Бериславського ІРЦ обговорено важливі моменти організації інклюзивного навчання для учнів з особливими освітніми потребами.
Було надано відповідні рекомендації та побажання у подальшій роботі.
Дякуємо усім членам команд за співпрацю!


Підсумкове засідання команди психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП

Завершився 2022-2023 навчальний рік.

Підсумкові засідання провели Команди психолого – педагогічного супроводу учнів з особливими освітніми потребами Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти. У тісній співпраці з фахівцями інклюзивно-ресурсного центру проаналізовано ефективність виконання індивідуальних програм розвитку учнів. Адміністрація закладу, асистенти вчителів, корекційні педагоги, вчителі, батьки зосередили увагу на досягненнях учнів з ООП, який прогрес та труднощі у дітей. Команди психолого – педагогічного супроводу у своїй діяльності зосередили увагу на вирішенні питань інклюзивної освіти учнів з особливими потребами та організації інклюзивної освіти в освітньому процесі закладу, зазначили результати роботи команд та визначили основні напрямки діяльності на наступний навчальний рік.


Корекційно-розвиткові заняття із розвитку мовлення з Трусовою А.С.

Навіть під час ситуації сьогодення у 2022-2023 н.р. ми продовжуємо працювати з нашими дітками, надавати корекційно-розвиткові послуги в онлайн режимі.
З кожним учнем було проведено обстеження мовленнєвого розвитку. Згідно отриманих висновків та власних спостережень були обрані корекційно-розвиткові програми згідно нозологій учнів які рекомендовані МОН України. Розроблене календарно-тематичне планування згідно потреб кожної дитини.
На корекційно-розвиткових заняттях працювали над розвитком артикуляційного апарату, правильним мовленнєвим диханням, розвитком дрібної моторики. Працювали над фонематичним розвитком, розвивали слухову увагу та пам’ять. Вдосконалювали та розвивали темпо- ритмічну сторону мовлення, чіткість та виразність. Проводили роботу зі збагачення словникового запасу, вдосконалювали зв’язне мовлення, покращували лексико-граматичну сторону мовлення. Вдосконалювали навички читання, працювали над текстами різних типів та жанрів, їх переказом. Проводили роботу з подолання дисграфії.
В тісній співпраці працювали з батьками учнів які відповідально віднеслися до забезпечення необхідними засобами діток та організації занять в онлайн режимі.


Заняття з лікувальної фізичної культури разом з Авраменко К.О.

Заняття з лікувальної фізичної культури проводились дистанційно в продовж 2022-2023 навчального року. Всі заняття були підібрані індивідуально в умовах військового стану та дистанційного навчання. Діти заняття відвідували відповідально та старанно, дякую за можливість спілкування та співпрацю батькам.


Корекційно-розвивальні заняття з психології для дітей з ООП з Жеваженко Л.П

Батьки дітей з особливими освітніми потребами нині почуваються стресованими вдвічі, адже їм і до того було непросто соціалізувати їх і навчати. А тепер їхні можливості ще зменшилися, натомість діти потребують не меншої (а в травматичних обставинах і більшої) уваги, тоді як ресурс батьків катастрофічно падає.

            Під час війни, попри виклики та труднощі, кожна дитина з ООП, яка здобуває освіту в Бериславському ОЗПЗСО максимально охоплена підтримкою корекційних психологів, у результаті проведення корекційно-розвиткових занять.

          Відповідно до затвердженого графіку роботи діти спільно з батьками організовано виходять в “кімнату” Zoom  для покращення емоційного стану та формування когнітивної сфери учнів. Для дітей з ООП дуже важлива системність, що максимально  було реалізовано протягом 2022/2023 н.р. корекційними психологами. Це допомагає не втрачати комунікативні, освітні та розвиткові навички дитини під час освітнього процесу.


05.01.2023 року відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти за підсумками першого семестру 2022-2023 навчального року.
На засіданні були присутні :
директор БОЗПЗСО Федоренко Н.А;
голова команди: Бернвальдт Т.С. ;вчителі -предметники, класні керівники, асистенти вчителів, соціальний педагог, практичний психолог, фахавці- консультанти ІРЦ БМР, секретарі , а також батьки учнів.
Обговорювалися різні питання:

  1. Досягнення в освітньому та корекційно-розвитковому процесі учнів з ООП.
  2. Освітні труднощі дитини.
  3. Наявний прогрес чи регрес.
  4. Необхідність в подальшій роботі з адаптованими та модифікованими навчальними програмами.
  5. Кількість типових, адаптованих та модифікованих програм.
  6. Дієвість індивідуальних програм розвитку дітей.
    За підсумками засідання було прийнято ряд важливих рішень щодо створення оптимальних умов співпраці усіх членів команди, залучення учнів до корекційно-розвиткових занять. Обговорені подальші кроки на наступний семестр.

14.10 2022 року відбулося засідання команди психолого-педагогічного супроводу учнів з ООП Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти на новий 2022-2023 навчальний рік.
На засіданні були присутні :
директор БОЗПЗСО Федоренко Н.А;
голови команд: Лукічова Н.С., Яковлєва А.В ;вчителі -предметники, класні керівники, асистенти вчителів, соціальний педагог, практичний психолог, керівник Бериславського ІРЦ БМР Лісова І.М. та фахавці- консультанти ІРЦ БМР, а також секретарі .
Обговорювалися різні питання:

  1. Обговорення рівня підтримки дитини.
  2. Освітні труднощі дитини.
  3. Наявний прогрес чи регрес.
  4. Необхідність в адаптації та модифікації навчальних програм.
  5. Кількість типових, адаптованих та модифікованих програм.
  6. Кількість корекційно-розвиткових занять.
    За підсумками засідання було прийнято ряд важливих рішень.

Всеукраїнська інтернет-олімпіада “На урок”

У жовтні 2021 року відбулася Всеукраїнська інтернет-олімпіада “На урок” з математики. Під керівництвом вчителя Заруденець Ірини Олегівни та асистента вчителя Мамедової Маргарити Олегівни до участі в олімпіаді були залучені учні з ООП 5-В класу, які за результатами тестування отримали сертифікати про участь.

Урок української мови у 4-Б класі.

До дня української мови та писемності, який щороку відзначають 9 листопада, долучилися учні 4-Б класу Бериславського ОЗПЗСО. В тісній співпраці вчителя і асистента ця дата поєдналася з уроком української мови. Веселий настрій спостерігався протягом всього уроку. Цьому сприяли цікаві та змістовні фрагменти уроку: ранкове коло, гра “Чарівна торбинка”, відеоматеріали ,робота в групах, творча робота.

Майстер-клас для вчителів початкових класів та асистентів вчителів “Освітня мнемотехніка, як ефективний засіб засвоєння інформації”

29.10.2021 асистентом вчителя 5-Г класу Бугай К.Л. був проведений майстер-клас для вчителів початкових класів та асистентів вчителів “Освітня мнемотехніка, як ефективний засіб засвоєння інформації”. Відбулося ознайомлення з приймати мнемотехніки, видами їх використання. На практичній частині педагоги спробували самостійно створити піктограми для розв’язування віршів.

Олімпіада з математики для учнів 5-г класу з ООП

12.10.2021 учні з ООП 5-Г класу приймали участь в олімпіаді “На урок” з математики. Діти отримали задоволення від виконаних ними завдань.

07.10.2021 року 5-Б клас під керівництвом директора закладу Федоренко Н.А. відвідали міську бібліотеку. Там учні мали змогу познайомитися з новинками української та зарубіжної літератури та оформити формуляри для користування послугами бібліотеки. Захід позитивно вплинув на розвиток кругозору, як учнів з ООП, так і для інших учнів.

Людям із порушенням зору