1. Головна
  2. /
  3. ПАСПОРТ РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ

ПАСПОРТ РЕСУРСНОЇ КІМНАТИ

ЗАТВЕРДЖЕНО:                                                                                                                                                                  

Директор Бериславського опорного                                                                                                                                                

закладу повної загальної середньої освіти                                                                                                                                     

 _____________________ Н.ФЕДОРЕНКО

«___» ___________________2021 р.

Загальні відомості

Заклад освітиБериславський опорний заклад повної загальної середньої освіти
Юридична адресам.Берислав, вул. 1 Травня, 266 тел: 7-27-44 e-mail: berzosh01@ukr.net
Завідуючий ресурсною кімнатоюШпитальна Ірина Анатоліївна
Загальна площа приміщення53 кв.м

Обладнання ресурсної кімнати

Бериславський опорний заклад повної загальної середньої освіти Бериславської міської ради

відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 23.04.2018 № 414 «Про затвердження Типового переліку спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах закладів загальної середньої освіти» Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 11 травня 2018 р. за N 582/32034

Опис майна загального призначення ресурсної кімнати

Найменування
1.Комплект меблів для оснащення ресурсної кімнати01607270
2.Комп’ютерне, мультимедійне, демонстраційне обладнання01040020
3.Спеціальні навчальні засоби корекції психофізичного розвитку осіб з особливими освітніми проблемами010167289
4.Комплект засобів для творчого розвитку01607271
5.Комплект розвиваючої літератури01607272
6.Комплект засобів для пристосування до побуту01607273
7.Конструкторські ігри1136640
8.Набір дидактичного матеріалу та ігор113836 – 113864

Ресурсна кімната в закладі освіти

 Поняття «ресурсна кімната» офіційно вжито у наказі МОН від 23.04.2018 №414(https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0582-18?lang=ru#Text), яким затверджено Типовий перелік спеціальних засобів корекції психофізичного розвитку дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в інклюзивних та спеціальних класах загальної середньої освіти.

Ресурсна кімната – це спеціально облаштоване приміщення, призначене для проведення групових психолого-педагогічних занять під час організації роботи з дітьми з особливими освітніми потребами.

Основне призначення ресурсної кімнати

Основною функцією створення ресурсного класу є забезпечення для учнів з особливими освітніми потребами комфортних умов для переходу від ігрової діяльності до навчальної. Головним завданням є розумне використання робочого простору, який умовно можна поділити на сектори: навчально-пізнавальний та побутово-практичний.

У першій зоні може здійснюватись процес навчання у групах або індивідуально.

У другій зоні створюється простір, який виконує функції кухні та їдальні (зазвичай облаштовують кухню та їдальню). Тут діти з особливими освітніми потребами під наглядом педагогів або з їхньою допомогою набувають навичок самообслуговування, які допоможуть їм адаптуватись у соціумі.

Обладнання для ресурсної кімнати

Для облаштування особливого класу необхідно відповідально вибрати необхідний ряд матеріалів і устаткування:

  • Спортивно-ігрові товари (необхідні для заняття фізкультурою);
  • Парти. Стільці, столи та інші меблі необхідні для індивідуальних і колективних занять;
  • Засоби навчання та методики, спеціальна література;
  • Іграшки та меблі .

Усе оснащення ресурсної кімнати має відповідати основним потребам розвитку дитини, як наприклад, зазначений нижче перелік устаткування розділений на наступні категорії: зона групової роботи та зустрічей, зона фізичного розвантаження, зона індивідуальної роботи та творчості, зона психологічного розвантаження.

Зонування ресурсної кімнати

  • Зона групової роботи та зустрічей

У зоні групової роботи діти набувають комунікативні навички, вчаться слухати один одного та висловлювати свої думки та почуття. Дуже важливо, щоб дитина сама розуміла що вона відчуває і що зараз їй потрібно, тому обладнання цієї зони активно допомогає дитині налаштуватися на сприймання себе та оточуючих.

  • Зона фізичного  та психологічного розвантаження

Зона фізичного та психологічного розвантаження потрібна для регулярної зміни діяльності дітей тому, що не рідко діти з ООП , мають знижену здатність концентрації уваги, тому дуже корисно часто переключатися на активні вправи, які стимулюють вестибулярну, тактильну, пропріоцептивну системи, розвивають  баланс та координацію.

  • Зона індивідуальної роботи та творчості 

У зоні індивідуальної роботи дитина набуває освітні навички, у чому їй звісно допомогає спеціаліст. Тут відбувається вивчення букв, цифр, геометричних фігур і т.д. І не менш важливою виступає зона психологічного розвантаження, де відбуваються сенсорна інтеграція та релаксаційні процеси. Для дитини важливо отримувати зорові, слухові, нюхові, смакові, знову ж таки тактильні та пропріоцептивні стимули. Стимуляція систем сприймання дитини важлива не лише для її розслаблення, а й для стимуляції інших важливих процесів, що допомагають дитині у навчанні.

У ресурсній кімнаті присутні набори посуду, кухонні панелі, кухонні електричні прилади, як електрочайник та мікрохвильова піч. Спеціаліст разом з дитиною проводить різноманітні маніпуляції, а саме готуєть їжу розігріваючи її, роблять чай або сервирують стіл. Інші спеціальні меблі, які є у кожному домі, допомагають дитині навчитися правильно обходитися зі своїм одягом, тобто складати його у шафу або вішати на вішалку.

Обов’язковими для ресурсного класу є набори для розвитку творчої активності дитини. Творчі вправи допомагають дитині як емоційно, так і фізично. Займаючись арт-терапією дитина розкриває себе, відпрацьовує свій емоційний стан, а також розвиває дрібну моторику рук, загальну координацію, стимулює зір та тактильну систему.

  • Зона психологічного розвантаження 

Куточок сенсорної інтеграції також має бути присутнім у ресурсній кімнаті, ще його можна називати релаксаційним. Заняття у відповідному напрямку допомагають дитини зняти напругу, випустити зайву енергію щоб з новими силами продовжити навчання.

План ресурсної кімнати

  1. Навчальна зона. Робоче місце педагога
  • Зона групової роботи та зустрічей
  • Корекційне обладнання
  • Зона індивідуальної роботи та творчості
  • Зона психологічного та фізичного розвантаження
  • Зона соціально – побутового орієнтування

Активне посилання: https://docs.google.com/document/d/1SjKCY2qBiCCryyRZrN6zdMB6rhkQgcRX/edit?usp=sharing&ouid=112658690300181341891&rtpof=true&sd=true

Людям із порушенням зору