1. Головна
  2. /
  3. УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ...

УМОВИ ДОСТУПНОСТІ ЗАКЛАДУ ОСВІТИ ДЛЯ НАВЧАННЯ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

       У Бериславському опорному закладі повної загальної середньої освіти та філії №1 створені сприятливі умови для навчання дітей з особливими освітніми потребами,  забезпечено їх безперешкодним доступом до всіх приміщень закладу.

Організація інклюзивного навчання у закладі спланована згідно з  Порядком організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 15.08.2011року №872 та Постановою Кабінету Міністрів України   від 9 серпня 2017 року №588   «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах» та Постановою Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957 “Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”, яка набирає чинності з 1 січня 2022 р.

    Організовано класи з інклюзивною формою навчання у закладі:

     у початкових класах: 1-А клас – 2 учні, 1-Б клас – 2 учні, 2-А клас 2-Б – 3 учні, 2-В клас – 2 учні, 3-А клас – 2 учні, 3-В клас – 3 учні, 3-Г – 1 учень, 4-А клас – 3 учня, 4-Б клас – 3 учня, 4-В – 3 учня;

     основній школі: 5- Б – 2 учні, 5-В клас – 3 учні, 5-Г клас – 3 учні, 6-В – 2 учні, 6-Г – 3 учні, 8-Б клас – 3 учні.

В цілому – 42 учня з особливими освітніми потребами.

     Організовано класи з інклюзивною формою навчання у  філії закладу:

      початкові класи: 1-В клас – 1 учень, 2-Г клас – 2 учні, 3-Д клас  – 3 учні,  4-Г клас – 3 учні.

В цілому по філії – 9 учнів.

В цілому по Бериславському опорному закладу у навчається 51 дитина  з особливими освітніми потребами.

                Працюють у класах з  інклюзивною формою навчання 21 асистент вчителя:

     у закладі – 17 асистентів, у філії – 4 асистента.

Асистенти вчителів у класах з інклюзивною формою навчання забезпечують соціально-педагогічний супровід учнів з особливими освітніми потребами.

Вчителі початкових класів, вчителі – предметники старшої школи, асистенти вчителів  пройшли відповідне навчання, беручи участь у роботі обласних навчально – практичних семінарів для педагогічних працівників класів з інклюзивною формою з теми «Організація інклюзивного начання дітей з особливими освітніми потребами  в умовах закладів загальної середньої та дошкільної освіти».

Фахівцями проводяться корекційно – розвиткові заняття з дітьми з ООП. Розроблено та затверджено розклад корекційно – розвиткових занять вчителів-логопедів, дефектолога, вчителів лікувальної фізичної культури та  практичних психологів для учнів  з особливими освітніми потребам, графіки роботи асистентів вчителів.

 Наказами по закладу створені команди психолого – педагогічного супроводу у закладі та філії, які тісно  співпрацюють з Бериславським Інклюзивно – ресурсним центром. У закладі організовано та діє методичне об’єднання асистентів вчителів.

 Адміністрацією закладу, практичними психологами, асистентами вчителів,  вчителями-логопедами, дефектологом, вчителями лікувальної фізичної культури, класними керівниками, вчителями-предметниками вивчено висновки про комплексну психолого – педагогічну оцінку розвитку дитини, здійснюється спостереження за поведінкою і в цілому за діяльністю дітей з особливими освітніми потребами, розроблено індивідуальні  програми  розвитку, які затверджено на засіданнях команд психолого – педагогічного супроводу дітей з ООП та схвалені на засіданнях педагогічної ради. Забезпечується особистісно орієнтований підхід до організації освітнього процесу, враховуючи особливі освітні потреби таких учнів.

Відповідно до Листа Міністерства освіти і науки України від 09.12.2021 р. №1/21614-21 “Про визначення рівня підтримки у зв’язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 р. № 957”, у закладі та філії у співпраці з фахівцями-консультантами Бериславького інклюзивно-ресурсного центру 04-05 січня проведено засідання команд психолого-педагогічного супроводу, на яких переглянуто Індивідуальні програми розвитку учнів з ООП та визначено рівень підтримки в освітньому процесі учням з ООП.

Для створення належних умов для навчання учнів з особливими освітніми потребами обладнано ресурсну кімнату, що відповідає вимогам доступності й універсального дизайну та оснащена спеціальними засобами
корекції психофізичного розвитку. Із задоволенням учні з ООП у ній навчаються, здобувають навички соціально – побутового орієнтування, граються та відпочивають. Мультимедійні проектори, портативні ноутбуки, планшетні ПК, стіл для малювання піском, бізіборди, бізіхауси, багатофункціональні пристрої для друку, сканування та копіювання, магнітні дошки, світлодіодний планшет для малювання піском, друковані
картки, шнуровки, набори кінетичного піску, настільні ігри, двосторонні дерев’яні мольберти, розумні пазли, настінні бізіборди, лабіринти, балансуюча вісімка, ляльковий театр, конструктор LEGO Education 9686
набір технологія і фізика тощо. Це неповний перелік обладнання, придбаного для ресурсної кімнати та навчальних аудиторій.

На базі закладу функціонує кабінет лікувальної фізичної культури для дітей з особливими освітніми потребами .
Заняття проводяться спеціалістом індивідуально згідно з рекомендаціями та висновками інклюзивно-ресурсного центру. До послуг учнів з ООП – орбітрек магнітний, комплект гімнастичного обладнання, комплект
спортивного обладнання, сухий басейн, сенсорні м’ячі, ортопедичні килимки, дві шведські стінки, мати, сенсорні килимки, футбол, тактильний тренажер «Сліди, долоні» тощо.


Результативно проводяться корекційно – розвиткові заняття у кабінеті вчителя – логопеда, дефектолога з використанням спеціально придбаного логопедичного обладнання: дзеркало, що розмовляє (Балакуче логопедичне дзеркало), набір постановочних зондів та бокс для їх стерилізації і зберігання, пуговки – шнурівки, кубики, арифметичні цифри, планшет, дидактичний матеріал тощо.

Створено належні умови для перебування у закладі дітей з особливими освітніми потребами:

  • є пандус;
  • здійснено ремонт туалету з урахуванням потреб дітей з ооп;
  • систематично здійснюється капітальні та поточні ремонти класних кімнат.

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення, враховано використання кольорів, розташування меблів і обладнання відповідно до санітарних вимог. У закладі дотримується тепловий режим. Працює їдальня. Забезпечується регулярність вологого прибирання, використання всіх видів провітрювання.

Навчальний корпус та територія закладу систематично підтримуються в належному стані.

Людям із порушенням зору