2024-2025 навчальний рік
Метою роботи методичного об’єднання вчителів філологічного циклу є створення комфортних умов для навчання, за яких учень відчуває свою успішність, свою інтелектуальну досконалість, відчуває себе частинкою соціуму, його невід’ємною ланкою.
Тому 29 жовтня 2024 року відбулося засідання МО, на якому розглядалася тема: « Сучасні стратегії компенсації освітніх втрат на уроках літератури ». Присутні вчителі поділилися своїми цікавинками щодо подалання прогалин у знаннях і навичках, які виникають в учнів під час освітнього процесу.
29.10.2024 в рамках засідання МО філологічного циклу Бериславського ОЗ «Академічний ліцей» Білих Л.М. провела педагогічну майстерку на тему «Використання інструментів ШІ для подолання освітніх втрат на уроках літератури». Учителі мали змогу ознайомитися і попрацювати у застосунках ШІ зі створення емоджі, генерування ілюстрацій до художніх творів та літературних образів. А також побудувати діалоги із агентами ШІ й випробувати можливості інтелект-помічників. Фіналом заходу стали передбачення-побажання щодо застосування ШІ в педагогічній практиці. Впевнені, що розглянуті інструменти стануть корисною, дієвою і практичною допомогою у педагогічній діяльності учасників майстерки.
В Україні 25 жовтня відбувся Радіодиктант національної єдності – 2024. Найбільший українськомовний флешмоб об’єднав знавців та прихильників української мови по всьому світові. Долучилися до його написання учні закладу та вчителі.
Авторкою тексту Радіодиктанту національної єдності – 2024 є відома українська письменниця Оксана Забужко. Він називається “Магія голосу”. Читав текст поет, а нині військовий, Павло Вишебаба.
29 серпня відбулися серпневі педагогічні студії при КВНЗ « Херсонська академія неперервної освіти», де були присутні члени методичного об’єднання. Зустріч була присвячена актуальним питанням щодо організації навчального процесу в 2024-2025 н.р. Розглянули нові критеріії оцінювання для мовно – літературної освітньої галузі, модельні навчальні програми для 5-9 класів нової української школи, а також Державні стандарти освіти, що діють у 2024-2025 н.р.
Велика подяка організаторам за зустріч. Разом до перемоги! Тримаємо мовний стрій!
21 серпня 2024 року в Бериславському опорному закладі «Академічний ліцей» відбулося засідання МО вчителів філологічного циклу. Темою засідання була «Сучасні тенденції розвитку освітньої галузі та навчальних предметів у 2024-2025 н. р.»
Під час засідання опрацювали :
- Методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу в 2024-2025 н.р. (лист МОН України).
- Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.
- Ведення шкільної документації відповідно до «Інструкції з ведення класного журналу 5-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів».
- Дотримання вимог до календарно-тематичного планування уроків.
- Вивчення нових Державних стандартів у загальній середній освіті (аналіз нових навчальних програм).
- Про погодження календарно-тематичного планування.
- Вивчення методичних рекомендацій щодо особливостей організації освітнього процесу у 5 – 7 класах закладів загальної середньої освіти за Державним стандартом базової середньої освіти в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».
- Обговорення плану роботи ШМО вчителів філологічного циклу на 2024-2025 н.р.
- Про дотримання єдиного орфографічного режиму.
Було надано відповідні рекомендації та побажання у подальшій роботі.
2023-2024 навчальний рік
Учні Берисласького опорного закладу “Академічний ліцей”: Пацюк Анастасія, Жукову Даніл, Ільчишина Антоніна, Мутерко Ілля, Панасюк Емма, Торопа Поліна, Козак Уляна, Понич Максим, Савенко Богдан, Юхненко Ангеліна, під керівництвом Михайловської Аліни Володимирівни, прийняли участь у Всеукраїнській дистанційній олімпіаді “Всесвіт знань – 2024” (українська мова)! Дякуємо вам за старанність, відповідальність! Бажаємо подальшого інтелектуального та творчого зростання, великих звершень у майбутньом.
Участь у проєкті “Twin Schools”
Учні нашого закладу: Леона Єлизавета, Мітяшина Анастасія, Утас Вікторія – 10-А клас, Понич Максим – 9-В клас, Павлишак Анастасія – 9-А клас, Сторчак Анна, Федоренко Аріна, Позднякова Анастасія – 8-А клас, під керівництвом Гаркуші Марії Сергіївни та Тимофієнко Ганни Григорівни, взяли участь у англомовному проєкті Twin Schools. Протягом восьми тижнів наші діти спілкувалися на англійській мові з латвійськими друзями. Діти познайомили один одного зі звичаями і традиціями своїх країн, удосконалили свої мовні навички. Вкінці проєкту всі отримали сертифікати про участь, а діти обмінялися своїми електронними адресами для подальшого спілкування.
Вчителі та учні закладу були учасниками Всеукраїнського конкурсу до Міжнародного дня рідної мови за ініціативи Освітньої платформи Національного фестивалю “Код Нації”, метою якого було заохочення до вивчення української мови, розвиток творчих та інтелектуальних здібностей і найголовніше – підтримка Збройних сил України благодійними внесками.
Учні брали участь у номінаціях:
- есе на тему “ Мовне питання ”;
- декламування віршів;
- номінація мовних мемів.
З метою заохочення до самовдосконалення з мовних питань, учасники Конкурсу пройшли Тестування, за результатами якого дізналися свій рівень володіння українською мовою.
Шануймо, любімо, вивчаймо рідну мову!
28 березня було проведено четверте засідання МО філологічного циклу на тему:
“Шляхи та засоби підвищення рівня читацьких компетенцій учнів“
у формі вернісажу педагогічних ідей.
Були розглянуті наступні питання:
- Як розвивати навички свідомого читання та техніку читання учнів на уроках літератури. «Я роблю це так»: з досвіду роботи вчителя.
- новинок наукової та методичної літератури з предметів філологічного циклу.
- Про підготовку учнів 11 класу до НМТ.
- Про вибір підручників для 11 класу на 2024-2025р.
Як висновок формування читацької компетентності вважається завершеною, якщо учень:
- добре ставиться до самої читацької діяльності (“люблю читати”);
- зацікавився конкретними книгами (“хочу саме ці книги”);
- захопився самим процесом читання (“хочу ще читати”);
- бажає поділитися з іншими радістю від спілкування із книгою (“хочу, щоб інші узнали про цю книгу”)
Шевченкове слово звучить крізь віки
В історії завжди залишаться імена, які з гордістю вимовляє людство, до яких належить ім’я великого українського поета Тараса Григоровича Шевченка. Весь свій могутній талант він присвятив служінню народові.
З метою вшанування пам’яті поета, було проведено Шевченківський тиждень, який проходив під гаслом «Шевченкове слово звучить крізь віки». Основною метою проведених заходів є виховання любові і поваги до поета, до його творчої спадщини.
Розпочався тиждень інформаційними хвилинками «Шевченко і Україна»,
- протягом тижня були проведені виховні години «Тобі, Тарасе, шану складаємо»
- учні переглядали документальні фільми про Т.Г.Шевченка та мультфільми за віршами поета
- прослуховували музичні твори на слова Кобзаря, створювали проєкти “Т. Шевченко як людина і митець”, «Шевченко в моїй уяві» (малюнки до творів)
- переглянули усний журнал «Творчість Т. Шевченка в англомовному світі»
- здійснили віртуальні екскурсії до Шевченківського національного заповідника у м.Каневі, Національного музею ім. Т. Г. Шевченка в Києві.
Шевченківські дні в закладі пройшли дуже цікаво та насичено. Усі заплановані заходи було проведено вчасно і результативно. Учні із задоволенням брали участь у роботі та показали гарні знання.
21 лютого Міжнародний день рідної мови – свято, яке нагадує про право кожного розмовляти рідною мовою у своїй країні.
21 лютого Міжнародний день рідної мови, свято української мови — одного з найцінніших надбань, яке створили й залишили нам наші попередники. Саме в цей день вчителі закладу долучилися до Південного фестивалю рідної мови « Рідна мова – шлях до перемоги!». Нехай материнське слово буде для всіх нас оберегом!
Кожного року 21 лютого у світі відзначається Міжнародний день рідної мови. З цієї нагоди вчителем української мови та літератури, Кузнєцовою Н.Ю. для учнів 5-А класу було проведено мовну вікторину «Мово рідна, слово рідне…». Учасники заходу читали поезії про українську мову, розгадували криптограми, змагалися в бліц-турнірі. Учні наввипередки описували нашу мову, називаючи її неповторною, співучою, мелодійною, солов’їною, калиновою, променистою. Маленькі мовознавці зауважили, що викорінюють у своєму мовленні суржик та слівця-паразити, прагнуть говорити українською правильно.
21 лютого працювала онлайн – студія до Міжнародного дня рідної мови ” Українська мова на Півдні України: сміливість бути нескореною”, на якій були присутні члени МО. В цей складний час ми єдині, разом ідемо до спільної мети.
21 лютого учні 5-Б класу закладу долучилися до святкування Міжнародного дня рідної мови. Разом з вчителем Бернвальдт Т.С. мандрували сторінками історії та літературного слова « О мово! Душа голосна України».
Учні усвідомили, що мова – чарівний інструмент, бездонна криниця мудрості народної, а також замислювались над палкими слова класиків українського мистецтва.
В Міжнародний день рідної мови здобувачі освіти 8-х класів Бериславського опорного закладу “Академічний ліцей” здійснили віртуальну подорож в гори. Вчитель української мови, Мельник О.В. провела гру-квест “Мандрівка Карпатами”. На шляху зустрічалися цікаві завдання, які учні успішно виконали. За це в нагороду отримали діаманти. Світло від таких подарунків – це є світло знань. Оберігаймо і плекаймо нашу мову як найдорогоцінніший скарб!
Освітня інноваційна діяльність в школі закладає основи інноваційної діяльності учнів в майбутньому. Саме вчитель – новатор формує розвинену особистість, яка використовує набуті знання і вміє самостійно їх поповнювати, конкурентоспроможну в будь – якій сфері суспільного життя, відповідальну, здатну в ідеалі досягти найголовнішої мети життя людини.
5 січня пройшло засідання МО вчителів філологічного циклу, на якому було розглянуто тему: «Інноваційні технології в освітній діяльності».
Було заслухано виступи членів методичного об’єднання з питаннями :
- «Формування мотивації учнів до вивчення предмету “Англійська мова ” через нестандартні форми роботи на уроці та в позаурочний час.» (Тимофієнко Г.Г);
- «Діяльнісний підхід до викладання української мови та літератури в умовах НУШ.» (Мельник О.В.)
Одним із ключових питань засідання було питання « Освітні втрати, шляхи їх подолання » (Кузнєцова Н.Ю.)
Також обговорили моніторинг якості знань учнів за І семестр.
Зміна форми здобуття освіти, переведення закладів з очного на дистанційне та змішане навчання, нестабільні умови організації освітнього процесу у воєнний час (повітряні тривоги, відключення електроенергії, перебої з інтернетом) — вплинули на результати навчання учнів.
Щоб подолати ці негаразди, члени методичного об’єднання долучилися до обласного вебінару «Долаємо освітні втрати разом», де ознайомилися з рекомендаціями щодо організації роботи з надолуження освітніх втрат.
15 вересня 2023 року в Бериславському ОЗПЗСО відбулося перше засідання МО вчителів філологічного циклу. Робота велася відповідно порядку денного. Ознайомилися із завдання методичного об”єднання на 2023-2024 н.р., методичними рекомендаціями щодо особливостей організації освітнього процесу у 5 – 6 класах, опрацювали нормативно – правові документи, обговорили і затвердили план роботи ШМО вчителів філологічного циклу на 2023-2024 н.р.
Було надано відповідні рекомендації та побажання у подальшій роботі.
Дякуємо усім членам МО за співпрацю!
МАЙСТЕР-КЛАС СЕМЕНОВОЇ А.О. ПО ВИПИЧЦІ ІМБІРНОГО ПЕЧИВА
04 січня, напередодні свята Різдва, для вчителів закладу відбувся майстер-клас Семенової А.О. по випічці імбірного печива.
Виявляється, щоб створити оригінальне святкове печиво потрібно лише бажання та фантазія.
Майстер-клас був цікавий та приніс багато задоволення. Приготоване печиво вийшли дуже смачне та незвичайне.
27 жовтня пройшло засідання МО вчителів філологічного циклу, де було розглянуто питання :”Розвиток комунікативної компетенції на уроках української мови, української та зарубіжної літератур”. Вчителі були активними учасниками тренінгу “Формування комунікативних умінь і навичок”, також поділилися цікавими методами, формами й прийомами навчання, з допомогою яких можна максимально залучити дітей до співпраці, активізувати навчально – пізнавальну діяльність і цим самим сприяти виробленню комунікативних умінь і навичок школяра.