Корекційно-розвиткова робота з розвитку мовлення з учнями з ООП Бериславського опорного закладу повної загальної середньої освіти почалася з 15 вересня 2023 року. Корекційно-розвиткові заняття було організовано для дванадцяти учнів з особливими освітніми потребами. Заняття проводяться в онлайн режимі згідно встановленого розкладу. Заняття проводяться індивідуально з кожним учнем, тривалість заняття 20-25 хвилин.
З учнями було проведено спостереження та обстеження мовленнєвого розвитку. Згідно отриманих висновків комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку учнів наданої Бериславським ІРЦ, власних спостережень та обстеження рівня мовленнєвого розвитку було обрано корекційно-розвиткові програми згідно нозологій учнів рекомендованих МОН України. Розроблене календарно-тематичне планування згідно потреб кожної дитини, поставлені цілі корекційної роботи на 2023-2024 навчальний рік.
За програмою з корекційно- розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / І.М. Омельченко, Л.О. Федорович.- К, 2016 р. працює 3 учнів початкової ланки.
За програмою з корекційно- розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для 5-9 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей із затримкою психічного розвитку/ І.М. Омельченко, Л.О. Федорович. – К, 2016 р. працює 3 учнів 5 класів, 2 учнів 6 класів і 1 учениця 7 класу.
За програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для учнів 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів з помірними інтелектуальними порушеннями / Хайдарова О.С., Блеч Г.О. – К., 2016 р. працює 1 учень 5 класу, 1 учень 6 класу і 1 учень 7 класу.
З учнями налагоджений контакт, діти із задоволенням відвідують корекційно-розвиткові заняття з розвитку мовлення.
Корекційно-розвиткові заняття із розвитку мовлення з Трусовою А.С.
Навіть під час ситуації сьогодення у 2022-2023 н.р. ми продовжуємо працювати з нашими дітками, надавати корекційно-розвиткові послуги в онлайн режимі.
З кожним учнем було проведено обстеження мовленнєвого розвитку. Згідно отриманих висновків та власних спостережень були обрані корекційно-розвиткові програми згідно нозологій учнів які рекомендовані МОН України. Розроблене календарно-тематичне планування згідно потреб кожної дитини.
На корекційно-розвиткових заняттях працювали над розвитком артикуляційного апарату, правильним мовленнєвим диханням, розвитком дрібної моторики. Працювали над фонематичним розвитком, розвивали слухову увагу та пам’ять. Вдосконалювали та розвивали темпо- ритмічну сторону мовлення, чіткість та виразність. Проводили роботу зі збагачення словникового запасу, вдосконалювали зв’язне мовлення, покращували лексико-граматичну сторону мовлення. Вдосконалювали навички читання, працювали над текстами різних типів та жанрів, їх переказом. Проводили роботу з подолання дисграфії.
В тісній співпраці працювали з батьками учнів які відповідально віднеслися до забезпечення необхідними засобами діток та організації занять в онлайн режимі.
У нашому закладі є кабінет логопеда, який відвідують учні з ООП. Заняття проводяться згідно графіку з кожною дитиною індивідуально.
Логопедична корекція – це організована спеціальним чином педагогічна допомога, яка носить диференційований характер з урахуванням різновиду порушень, а також сукупність спеціальних методів та прийомів надання допомоги дітям, які мають відхилення у мовленнєвому розвитку.
Мовлення – важлива основа людського мислення. Мовлення служить основним засобом спілкування людей. А без розвиненого мовлення неможливе повноцінне спілкування. Засвоюючи мову, людина робить величезний крок у розвитку. Зрозуміле оточуючим граматично-правильне, без дефектів звуковимови мовлення допомагає дитині точніше висловлювати свої думки, переживання, прохання, потреби, тобто спілкуватися, а отже, повноцінно соціалізуватися.
Корекція мовлення це цілісний процес, що передбачає кілька послідовних взаємозумовлених етапів: підготовчого етапу, етапу формування первинних вимовних умінь і навичок, та етапу формування комунікативних умінь та навичок.
Вся робота вчителя-логопеда направлена на поетапну корекцію мовних вад:
– розвиток артикуляційної моторики;
– розвиток фонематичних процесів та слухової уваги;
– формування мовного дихання;
– усунення вад звуковимови (постановка звуків, їх автоматизація та диференціація);
– формування лексико-граматичної будови мовлення;
– розвиток зв’язного мовлення.
Для кабінету було придбано: інтерактивне логопедичне дзеркало, набір зондів для постановки звуків, бокс для стерилізації зондів, дерев’яну абетку, пальчиковий театр, гра «Пуговки-шнурочки», кубики, набір дидактичних карток, сенсорні кульки, планшет.
Відповідно до нозологій, які мають учні з ООП на методичній раді було розглянуто і схвалено програми за якими буде здійснюватися корекційно-розвиткова робота з розвитку мовлення ,завіреного протоколом № 2 від 22.10. 2018 року. В цьому навчальному році командою психолого-педагогічного супроводу було прийнято рішення продовжити навчання дітей за відповідними програмами які були в минулому навчальному році.
Корекційна робота з учнями початкових класів ,що мають порушення інтелектуального розвитку здійснюється за програмою «Розвиток мовлення дітей з помірною розумовою відсталістю» для підготовчих, 1-4 класів для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з розумовою відсталістю / Хайдарова О.С., Блеч Г.О., 2016 р.
Корекційно-розвиткова робота з учнями початкових класів, що мають уповільнений темп формування пізнавальної сфери здійснюється за програмою «Розвиток мовлення» для підготовчих, 1-4 класів спеціальних загальноосвітніх закладів для дітей із затримкою психічного розвитку / І.М. Омельченко, Л.О. Федорович.- К, 2016 р.
Учні середньої та старшої школи , що мають порушення інтелектуального розвитку легкого ступеня навчаються за програмою з корекційно-розвиткової роботи «Розвиток мовлення» для учнів 5-10 класів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів з помірними інтелектуальними порушеннями / Хайдарова О.С., Блеч Г.О. – К., 2016 р.