
Безбар’єрність – це не просто модне слово, а необхідність для створення комфортного середовища для усього суспільства, де кожен відчуватиме себе рівним та матиме можливість реалізувати свій потенціал. Сьогодні учні 6-В та 7-В класів спільно з психологом закладу Лілією Жеваженко мали можливість глибше зануритися у цю важливу тему завдяки практичному заняттю «Година безбар’єрності».
На занятті учні дізналися, що безбар’єрність – це не лише про фізичну доступність, але й про:
- Фізичну безбар’єрність: доступність будівель, транспорту, громадського простору.
- Інформаційну безбар’єрність: доступність інформації в різних форматах.
- Цифрову безбар’єрність: доступність онлайн-сервісів та технологій.
- Соціальну безбар’єрність: рівне ставлення та повага до кожної людини.


Для кращого розуміння теми учням було продемонстровано відеоролик, що наочно показано різні види безбар’єрності.
Особливе враження на учнів справив перегляд сюжету «Безбар’єрні історії, які надихають», створеного Віталієм та Уляною Пчолкіними в рамках проєкту «ІнваФішки». «ІнваФішки» – це цінний ресурс, що містить поради, пристосування та індивідуально оформлені рішення.
У центрі одного з сюжетів – історія Владислава Колпакова, незрячого інженера з тестування доступності в ІТ-компанії. Його приклад демонструє, що інвалідність не є перешкодою для досягнення успіху та реалізації мрій.
Важливим етапом заняття стало ознайомлення з «Довідником безбар’єрності». Цей довідник є цінним ресурсом, який допомагає краще зрозуміти принципи інклюзії та коректного спілкування.


Учні також опрацювали анкету, яка допомогла їм усвідомити, як вони ставляться до людей та як вони можуть сприяти створенню безбар’єрного середовища.
Заняття стало важливим кроком у формуванні у молодого покоління усвідомлення важливості безбар’єрності. Учні зрозуміли, що безбар’єрність – це не лише про створення фізично доступного середовища, але й про формування суспільства, де кожна людина відчуває себе цінною та потрібною.



